Jakie są zalety diety ketogenicznej? Poznaj najlepsze z nich

Jakie są zalety diety ketogenicznej? Poznaj najlepsze z nich

Dieta ketogeniczna zaliczana jest do wysokotłuszczowego modelu odżywiania. Osoba, która ją stosuje, powinna spożywać przede wszystkim produkty, które dostarczają organizmowi dużą ilość zdrowych tłuszczów, zbilansowaną ilość protein oraz minimalne ilości węglowodanów. Około 80- 90% energii, którą dostarczamy organizmowi, powinno pochodzić z tłuszczy, a resztę stanowi białko i węglowodany. Celem takiej diety jest wprowadzenie organizmu w tzw. stan ketozy, który powoduje spalanie zbędnego tłuszczu. W ostatnim czasie dużo mówi się o zaletach takiej diety, a w tym artykule wymienimy najciekawsze z nich.

1. Dieta ketogeniczna zmniejsza łaknienie

Pierwszą zaletą diety keto, którą zauważa spora część osób, jest to, że uczucie głodu staje się mniejsze. Bycie w stanie ketozy może skutecznie zahamować apetyt. To bardzo duży plus, jeśli do tej pory stale czuliśmy chęć na jedzenie. Dieta keto może także zmniejszać ochotę na słodycze, co jest dość istotne dla osób, które zmagają się z nadwagą i insulinoopornością.

Mniejszy apetyt oraz brak chęci na spożywanie słodkich i wysokokalorycznych produktów przekłada się na szybszą utratę wagi, co na pewno zadowoli wiele osób. Badania wykazały, że osoby przebywające na diecie ketogenicznej tracą średnio o 2 kilogramy więcej w ciągu roku niż osoby na diecie niskotłuszczowej.

Leki na odchudzanie oraz suplementy na odchudzanie mogą być dobrym dodatkiem, który dodatkowo podkręci cały proces utraty wagi. Istnieje wiele preparatów dedykowanych osobom, które przebywają na diecie keto, a więcej na ich temat przeczytasz na stronie https://dietetyk.edu.pl/diety/dieta-keto/.

2. Zwiększenie wydajności sportowej

Stan ketozy może sprawić, że podczas zwiększego wysiłku będziemy mieli dostarczoną większą ilość energii. Z tego względu, tego typu dietę często stosują sportowcy wyczynowi, ale także rekreacyjni. Wśród kolarzy bardzo popularne jest stosowanie diety keto podczas redukcji. Pozytywne skutki wysokotłuszczowego i niskowęglowodanowego sposobu odżywiania zaobserwują także biegacze.

Długotrwałe stosowanie diety ketogenicznej sprawia, że organizm przystosowuje się do niskiego poziomu przyjmowania węglowodanów, co pozwala na oszczędność glikogenu wątrobowego oraz mięśniowego. Przekłada się to na poprawę wyników sportowych.

3. Pomoc dla epileptyków

Odpowiednie stosowanie diety keto może pomóc w zmniejszeniu drgawek spowodowanych epilepsją. Jest to sposób, który jest polecany osobom, na które nie działają leki przeciwpadaczkowe. Obecnie przeprowadza się wiele badań, które mają potwierdzić pozytywne działanie stanu ketozy na osoby, które zmagają się z atakami drgawek. Do tej pory ustalono, że dieta keto może w dużym stopniu obniżyć częstotliwość drgawek u dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.