Dostawca Usług VoIP

Dostawca Usług VoIP

O usłudze telefonii internetowej VoIP mówi się dużo. Jeśli chodzi o konsumentów, wszyscy są często narażeni na reklamy Vonage, a także oferty triple play od firm kablowych. Z technologicznego punktu widzenia technologia VoIP jest teraz znacznie bardziej dojrzała niż w czasach, gdy telefonia internetowa oznaczała szorstką rozmowę głosową na dwóch komputerach.

Podczas gdy usługi VOIP były od lat wykorzystywane przez firmy telekomunikacyjne do przesyłania ruchu głosowego na długich odcinkach ich sieci, teraz mają szansę stać się standardową technologią używaną do przesyłania ruchu głosowego na ostatnią milę od domu każdego konsumenta.

Zwiększona penetracja łączy szerokopasmowych i postęp w technologii VoIP sprawiają, że jest to możliwe, a teraz jest długa kolejka dostawców VoIP szukających okazji. Obejmują one od gigantów, takich jak Verizon i Comcast, po stosunkowo małe firmy. Po raz pierwszy w historii telekomunikacji można być operatorem telefonii bez ogromnych barier kapitałowych potrzebnych na centrale i sieciowe centra operacyjne (NOCS) ani bariery regulacyjnej bycia Local Exchange Carrier. Czy zatem branża będzie naznaczona wieloma małymi, zwinnymi graczami? Jakie jest prawdopodobieństwo przetrwania małych dostawców usług VoIP dla konsumentów?

Spółki

Spółki Telewizji Kablowych mają mocną pozycję na rynku telefonii. Mają już dużą osadzoną bazę klientów. Są również obecni lokalnie, a instalatorzy terenowi regularnie jeżdżą po dzielnicach i punktach obsługi klienta w każdym mieście, w którym mają franczyzę. Posiadanie instalatorów terenowych jest główną zaletą, ponieważ mogą oni zainstalować usługę VoIP, a także podłączyć wewnętrzne okablowanie, dzięki czemu obsługa nie różni się od wcześniejszej. Dlatego osoba nie musi być ani trochę technicznie skłonna do przyjęcia usługi, otwierając w ten sposób rynek dla mas.

Firmy kablowe mają również ogromną świadomość marki na swoich rynkach. Potencjalnie ważne jest również to, że są one postrzegane jako przedsiębiorstwo użyteczności publicznej, a ludzie są przyzwyczajeni do korzystania z usług telefonicznych od tego typu podmiotów. Istnieje poziom znajomości i komfortu pójścia do zakładu użyteczności publicznej w celu wykonania usługi telefonicznej.

Siła

Mają także ogromną siłę zarówno w rozliczeniach, jak i obsłudze klienta. Podczas gdy niektórzy mogą nienawidzić firmy kablowej, ponieważ mają długie okna czasowe stawiania instalacji, firmy kablowe są w rzeczywistości bardzo dobre w zarządzaniu złożonością swoich operacji.

Na przykład RCN wszedł na niektóre rynki wiele lat temu jako alternatywny dostawca telewizji kablowej, myśląc, że może wykorzystać niechęć ludzi do historii usług firm kablowych i zrobić to lepiej; zamiast tego zdali sobie sprawę, jak bardzo jest to skomplikowane, i ostatecznie zrobili to gorzej. Jeśli firma chce się skalować jako główny dostawca VoIP, będzie musiała poradzić sobie ze złożonością rozliczeń i obsługi klienta. Firmy kablowe były już na tej drodze.

Oto, co może być największym czynnikiem powodującym, że firmy kablowe odniosą największy sukces w VoIP i zrujnują szanse innych mniejszych uczestników rynku: zapewniają łącze szerokopasmowe.

Ponieważ jest to wymagane w przypadku VoIP, zasiedziały dostawca ma pierwszeństwo w świadczeniu usług głosowych. Ponadto, ponieważ łącza szerokopasmowe charakteryzują się wysokimi marżami, a VoIP niskimi marżami, dostawcy usług szerokopasmowych mogą traktować usługi głosowe jako lidera strat, aby pozyskać i utrzymać klientów korzystających z ich szybkich łączy.

Na przykład NetZero rozdaje bezpłatne numery telefonów i tanie usługi VoIP, prawdopodobnie w nadziei na pozyskanie użytkowników dla swojego dostawcy usług internetowych. Usługa głosowa może w rzeczywistości stać się tak utowarowiona, że będzie rozdawana wraz z usługą szerokopasmową w taki sam sposób, jak dzisiejsza poczta elektroniczna. Jeśli stanie się to rzeczywistością, będzie bardzo mało możliwości rynkowych i ponure perspektywy przetrwania dla mniejszych dostawców czystych usług VoIP, chyba że będą oni mogli zaoferować zróżnicowaną propozycję wartości.

Chcesz zobaczyć więcej? Sprawdź https://voiceflow.pl/centrala-telefoniczna

Dodaj komentarz