Własny sklep internetowy – dlaczego najlepiej zaufać ekspertom?

Własny sklep internetowy – dlaczego najlepiej zaufać ekspertom?

Coraz więcej firm, które do tej pory działały tylko stacjonarnie, przechodzą do Internetu. Czy to częściowo, czy całkowicie. Otwiera się także wiele sklepów internetowych, które w ogóle nie posiadają lokalizacji stacjonarnych i nie planują ich mieć. Stąd też nic dziwnego, że jest duży popyt na porady odnośnie do pierwszych kroków w e-commerce.

Zewsząd kuszą reklamy typu “własny sklep internetowy w 5 minut”, można się jednak zastanawiać, czy rzeczywiście sprawa jest taka prosta. Czy naprawdę warto korzystać z tego typu usług, czy lepiej zaufać profesjonalistom, którzy na przygotowanie sklepu poświęcą więcej czasu? Sprawdź!

Stworzenie odpowiedniego sklepu wymaga kooperacji wielu specjalistów

Kiedy już sklep będzie gotowy, jego codzienna obsługa nie powinna sprawić szczególnych problemów. Zwłaszcza, jeśli wcześniej zadbamy o odpowiednie przeszkolenie pracowników. Zanim jednak będzie to możliwe, najpierw konieczne będzie zaprojektowanie sklepu, stworzenie go, zadbanie o odpowiednią integrację z zewnętrznymi usługami i nie tylko. W praktyce oznacza to, że w tworzenie sklepu mogą na różnych etapach być zaangażowani między innymi graficy, programiści, specjaliści ds. SEO, copywriterzy, eksperci ds. bezpieczeństwa i nie tylko.

Mało która firma, zwłaszcza taka, która dopiero rozpoczyna swoją działalność w sieci, będzie miała tylu specjalistów na podorędziu. Również kiepskim rozwiązaniem jest szukanie “wolnych strzelców” z każdego z tych zawodów z osobna, jako że w takiej sytuacji między działaniami poszczególnych z nich może nie być spójności. Najlepiej, aby całym procesem przygotowania e-sklepu do startu (i późniejszym wsparciem merytorycznym oraz technicznym) zajęła się jedna firma.

Pewną alternatywą są wspomniane na początku usługi oferujące założenie sklepu w kilka minut, ale trzeba być świadomym tego, że będą to “gotowce”. Sklepy na tym samym szablonie, co setki innych, niewyróżniające się graficznie, bez integracji z kluczowymi usługami, toporne i niekoniecznie responsywne na urządzeniach mobilnych (a to obecnie może mieć znaczący wpływ na to, czy sklepowi uda się odnieść sukces).

Do kogo się zwrócić, aby przygotował sklep internetowy od A do Z?

Kompleksowe przygotowanie oraz pomoc w obsłudze sklepu internetowego opartego na popularnym oprogramowaniu PrestaShop oferuje przykładowo https://prestaguru.pl/. Decydując się na skorzystanie z usług takiej firmy, można mieć pewność, że już od początku pod względem wyglądu, posiadanych funkcji i łatwości obsługi sklep będzie dotrzymywał kroku działającej znacznie dłużej na rynku konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.