Facebook to najbardziej popularny serwis społecznościowy w Polsce. Wiele osób otwiera aplikację Facebooka nawet kilkanaście razy dziennie, a użytkownicy tego portalu pozostawiają w nim tyle informacji na swój temat, że na samej ich podstawie można daną osobę bardzo szczegółowo opisać.
Wszystko to sprawia, że potencjał reklamowy, który tkwi w FB jest bardzo duży. Co jednak zrobić, aby go w pełni wykorzystać? Jako odpowiedź na to pytanie jawi się kurs Facebook Ads (czyli reklam na Facebooku) prowadzony przez specjalistę. Poniżej wyjaśnimy, dlaczego warto się na niego zapisać!
Metoda prób i błędów oznacza stratę pieniędzy, lepiej najpierw przejść przez kurs Facebook
Można spróbować nauczyć się Facebook Ads samodzielnie, po prostu otwierając menadżer reklam i metodą prób i błędów tworząc kolejne kampanie. Problem jednak w tym, że w przypadku Facebook Ads (jak i Google Ads i innych systemów reklamowych), pomyłki kosztują. Można przygotować kampanię bez płacenia, ale nigdy nie dowiemy się, czy jest ona skuteczna (a więc poprawnie wykonana), jeśli nie uruchomimy jej, co wymaga pewnych środków.
Wszystko to sprawia, że najlepiej zaczynać swoją przygodę z Facebook Ads, mając już pewną dawkę cennej wiedzy. Pozwoli to uniknąć wydawania sporych sum na kampanie, które z racji na barak wiedzy i tak nie przyniosą dobrych rezultatów.
Dobry kurs Facebook Ads będzie zawierał pakiet kluczowej wiedzy odnośnie do między innymi sposobu obsługi panelu reklamowego, typów kampanii czy najlepszych praktyk. W przypadku bardziej zaawansowanych kursów często spotyka się informacje dotyczące remarketingu, lejka marketingowego czy stosowania reguł automatycznych. Dokładne informacje na temat zawartości kursu zwykle znajdują się w jego opisie – warto na nie zerknąć przed zapisaniem, aby mieć pewność, że dany kurs Facebook jest odpowiedni dla posiadanego poziomu umiejętności.
Jak nauczyć się reklam na Facebooku za pomocą kursu Facebook Ads?
Oczywiście, żeby szkolenie Facebook Ads faktycznie doprowadziło do przygotowywania skutecznych kampanii, nie wystarczy go wykupić. Należy systematycznie przepracowywać otrzymane materiały – uważnie słuchać, zapamiętywać wskazówki i w razie potrzeby robić notatki.
Lepiej nie próbować zmieścić całego kursu, na przykład kilkunastogodzinnego, w jeden dzień, a rozłożyć go na dłuższy okres, tak, aby wiedza została faktycznie utrwalona. Dalej nie pozostaje nic innego, jak wcielać uzyskane informacje w życie. Regularna praktyka jest istotna, a na początku podczas budowania kampanii dobrze posiłkować się notatkami lub bezpośrednio fragmentem kursu poświęconym danemu zagadnieniu.