Od czego zależy ruch na Twoim blogu?

Od czego zależy ruch na Twoim blogu?

UWAGA: Czy wiesz jak budować Biznes MLM w Internecie? Zobacz koniecznie to szkolenie – Rewolucja w MLM

Proste sposoby na zwiększenie ruchu na blogu

Dzisiaj powiemy sobie parę słów na temat zwiększenia ruchu na blogu.
Dlaczego to jest takie ważne, by mieć większy ruch na blogu?

Przyjrzyjmy się Tobie, Drogi Czytelniku.

Długo się wahałeś, podchodziłeś „jak pies do jeża” do tematu pisania bloga, aż wreszcie jest.
Twój blog ujrzał światło dzienne.
Brawo!
Gratulacje!
Tylko… mhmmm… zamieściłeś kilka ciekawych wg Ciebie artykułów, a tam przysłowiowy „pies z kulawą nogą” nie zajrzał.

I już po głowie snują się myśli:
– i po co to wszystko? zmarnowałem tylko kupę czasu,a i tak nikt tego nie czyta…

Głowa do góry!
Teraz nie wolno już Ci się poddać.

Po prostu brakuje Ci ruchu.
Jak zwiększyć ruch na blogu?
To kolejna rzecz, której trzeba się nauczyć.
Ale spokojnie, nie martw się, to naprawdę proste działania, z którymi bez problemu dasz sobie radę.

Prawda jest taka, że kiedy ruszasz ze swoim blogiem lub stroną, to choćby on był najlepiej przygotowany, to dla świata jesteś póki co niewidzialny.
Może uznasz to za brutalne, ale tak po prostu jest.

Możesz mieć fajny wygląd bloga, pisać świetne wpisy, mieć dobre produkty, ale to nie wystarcza.
Żeby to wszystko zaczęło się kręcić, jak ryba wody, Ty potrzebujesz ruchu na swoim blogu.
Bez tego nie będzie Czytelników, bez Czytelników, nie będzie pozyskanych leadów, czy chętnych reklamodawców.
A to oznacza jedno – brak przychodów.

Nawet najlepszy blog będzie martwy, jeśli nikt tam nie będzie zaglądał.
Zgodzisz się ze mną, prawda?
Przecież nie piszesz tylko dla siebie, ale po to, by ktoś to czytał, by ktoś skorzystał z wartości jakie przekazujesz, by komuś pomóc, by może coś zaoferować, co Tobie przyniesie pewne korzyści.

Bez ruchu skierowanego na Twojego bloga, nie jesteś wstanie osiągnąć tego celu.
Wydaje się to oczywiste, a jednak wiele osób zupełnie nie dba ten podstawowy element sprawnie działającego biznesu.

Dlatego teraz pokażę Ci kilkanaście możliwości, które pozwolą Ci ten ruch pozyskać.
Możesz korzystać ze wszystkich, możesz wybrać kilka z nich, w których najlepiej się będziesz czuł i zajmą Ci w miarę możliwości najmniej czasu.
Warto więc te wybrane działania, uwzględnić w swojej strategii rozwoju i po prostu konsekwentnie ją realizować.

Poznaj Chyba Najszybszy Sposób
na Zbudowanie Własnego
Pasywnego Źródła Dochodu
Zobacz więcej >>>

A więc jedziemy.
Poniżej garść moich porad dla Ciebie, dzięki którym mimo że mój blog praktycznie niedawno ruszył od nowa, po „generalnym remoncie” i zmianie treści, mam obecnie ok. 30-50 unikalnych odwiedzin dziennie.
Powiesz, że to niedużo.
Owszem, to jeszcze nie jest jakieś mega osiągnięcie, tym niemniej daje to już w skali miesiąca ok. 1000-1500 nowych osób, które mogą się zainteresować tym co robię i zapisać się na jedną z moich list.
Więc jak widzisz jest to już taki poziom, który może poprawić wyniki w Twoim biznesie, czy sprzedaży, cokolwiek robisz i czymkolwiek się zajmujesz.

1. Pisz artykuły typu „jak zrobić…” rozwiązując tym samym jakiś problem

2. Pisz artykuły w formie wypunktowanej listy – Czytelnik szybko i konkretnie dostaje to czego szuka

3. Używaj infografik – to może być trochę pracochłonne, ale dobra infografika udostępniona w mediach społecznościowych potrafi Ci przynieść masę ruchu

4. Korzystaj ze zdjęć, dodawaj obrazki do wpisów – pamiętaj by również je opisać i odpowiednio zatytułować, by po obrazku Czytelnik mógł trafić na Twój blog. Poza tym, posty z obrazkami są o wiele częściej zauważane i udostępniane dalej, niż „czyste treści”

5. Zamieszczaj komentarze na innych blogach – poszperaj w sieci i poszukaj zbliżonych tematycznie blogów do Twojego, na których tętni życie. Śledź tam wpisy i zamieść wartościowy komentarz, wtedy z dużym prawdopodobieństwem zyskasz dodatkowe wejścia. Wiele blogów umożliwia bowiem dodanie komentarza z linkiem prowadzącym do Twojego bloga, czy wybranego wpisu

6. Przeprowadzaj wywiady – znasz ciekawych ludzi z Twojej branży? poproś ich o krótki wywiad. Takie działania przynoszą dużo ruchu, tym więcej im bardziej znane osoby w danym środowisku

7. Korzystaj z gościnnych wpisów – jeśli masz „łatwe pióro” i coś do powiedzenia w danej dziedzinie, dziel się swoją wiedzą na innych blogach. Wiele osób potrzebuje wartościowej treści, więc chętnie skorzystają z takiej opcji, a Ty zyskujesz zarówno miano eksperta, jak i dodatkowy ruch na swojego bloga

8. Zapraszaj innych do wpisów na Twoim blogu – oczywiście treść musi być wartościowa i dopasowana do tematyki Twojego bloga

9. Zadbaj o to, by Czytelnik miał możliwość udostępnienia Twojego wpisu w social media, jeśli mu się on spodoba. W tym celu zainstaluj odpowiednie wtyczki. Ja dla przykładu używam w tym celu Digg Digg Alternative

10. Pisz długie posty – co to znaczy długie? Minimum ponad 1000 wyrazów, a najlepiej ponad 1500. Google lubi długie wpisy, zwiększasz też szanse na dodatkowy ruch dzięki tzw. frazom z „długiego ogona”

11. Sporządź listę tzw. „słów lub fraz kluczowych”. Warto wiedzieć czego ludzie szukają w Google i pod tym kątem robić wpisy na blogu. Dzięki temu w naturalny, prosty sposób do nich trafisz. Jak sprawdzić czego ludzie szukają, jakie frazy wpisują w Google? W tym pomoże Ci darmowe narzędzie Google – planner słów kluczowych

12. Skoro jesteśmy przy Google i frazach kluczowych, to warto byś optymalizował swoje wpisy pod wyszukiwanie. Dzięki wtyczce Yoast SEO w prosty sposób sprawdzisz swoje wpisy i zyskasz podpowiedzi, co poprawić, by dany wpis był lepiej widoczny w Google

13. Udostępniaj swoje artykuły w mediach społecznościowych, na swoim profilu FB, na swoim fanpage. Dodaj się do grup tematycznych bliskich tematyce wpisów na Twoim blogu. Dzięki temu będziesz mógł udostępniać w tych grupach swoje wpisy, dając tym samym innym wartościową treść, której szukają.

14. Znajdź powiązane z Twoją branżą fora tematyczne. Załóż konto, komentuj, bądź aktywny, służ pomocą. Po pewnym czasie będziesz mógł w podpisie dodać link do swojego bloga, co z pewnością przyniesie Ci wartościowy ruch

15. Mówiliśmy o Facebooku, ale nie wolno pominąć Twiterra, który również w Polsce zyskuje coraz większą popularność. Warto udostępniać tu swoje wpisy

16. Masz bloga o tematyce biznesowej? Nie może Cię zabraknąć na Linkedin. Nawiązuj kontakty z profesjonalistami z Twojej branży, wymieniaj się uwagami, dziel się wpisami na blogu

17. Pisz recenzje – ludzie szukają opinii na temat narzędzi, aplikacji, książki, filmu, etc.

18. Daj możliwość zapisania się na newsletter – dzięki temu, Czytelnik może być powiadamiany o każdym nowym wpisie na Twoim blogu

19. Opowiadaj historie, nie bój się zawierać we wpisach emocji, inspiruj innych – to działa i często sprawia, że taki artykuł rozprzestrzenia się w sieci jak wirus

20. Zadbaj o osoby, które zostawiły komentarz – jak najszybciej odpowiedz, być może wywiąże się ciekawa dyskusja

21. Odpisuj na maile – chcesz by Twój blog żył, niech inni wiedzą, że mogą liczyć na kontakt zwrotny z Twojej strony jeśli do Ciebie napiszą

Dodaj komentarz