3 sytuacje, kiedy warto przeprowadzić audyt SEO

3 sytuacje, kiedy warto przeprowadzić audyt SEO

Zakładając stronę internetową, mamy nadzieję, że przyniesie nam ona pewne korzyści. Aby jednak rzeczywiście się tak stało, musi odbywać się na niej ruch, a więc trzeba zrobić coś, by zachęcić użytkowników internetu do jej odwiedzania. W tym celu warto popracować nad jej widocznością, gdyż najlepsze wyniki odnotowują witryny, które zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki Google. Jak to zrobić? Odpowiedź uzyskamy po przeprowadzeniu audytu SEO.

Czym jest audyt SEO?

Z tym terminem zapewne spotkał się każdy, kto prowadzi swoją działalność w sieci i szuka sposobów na to, aby czerpać z niej jak największe zyski. Audyt SEO to usługa znajdująca się w portfolio wielu agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron, przykładem może być https://bizzit.eu. Celem przeprowadzania takiego audytu jest dogłębna analiza poszczególnych elementów strony internetowej, istotnych ze względu na jej widoczność oraz pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarek.

Podczas przeprowadzania audytu SEO pod lupę brane są takie szczegóły, jak adres strony internetowej, meta tytuły, meta opisy i opisy ALT, unikalność treści w obrębie serwisu, czy prawidłowe ustawienie przekierowań wewnątrz serwisu. To tylko kilka przykładów, w rzeczywistości wpływ na pozycjonowanie strony oraz jej widoczność ma około 200 elementów.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Przede wszystkim taki audyt powinien się odbyć zaraz na początku, gdy zamierzamy uruchomić swoją stronę. Dzięki temu mamy szansę uniknąć błędów, które mogłyby bardzo utrudnić nam start. Niestety nawet bardzo dobrze zoptymalizowana strona internetowa, po jakimś czasie może zacząć spadać w wynikach wyszukiwania, dlatego ponawiane dokonywanie analizy pod kątem SEO jest co jakiś czas konieczne. A w jakich sytuacjach szczególnie powinno się rozważyć przeprowadzenie takiego audytu?

Oto kilka przykładów sytuacji, które powinny skłonić każdego właściciela strony internetowej do przeprowadzenia szczegółowej analizy swojej strony:

Zmiany w treściach znajdujących się na stronie

Sytuację tę prezentujemy jako pierwszy z przykładów, gdyż trudno wyobrazić sobie, że istnieje strona, na której treści nie poddawane są absolutnie żadnym zmianom. To wręcz nie możliwe, dlatego zalecamy skonsultować to, jak wyglądają zamieszczane treści ze specjalistą SEO, aby dostosować je pod względem długości, rodzaju wykorzystywanych fraz kluczowych, czy struktury nagłówków.

Migracja na nowy serwer

Prowadząc działalność online, zwracamy ogromną uwagę na to, czy hosting, z którego korzystamy posiada dobrą reputacje i sprzyja naszemu biznesowi. Jeśli coś w tej kwestii zaczyna wzbudzać w nas niepokój, powinniśmy rozważyć jego zmianę, a razem z nią przeprowadzić kontrolny audyt SEO.

Atak hakerski, problemy po infekcji złośliwym oprogramowaniem

Niestety takie rzeczy, jak ataki hakerskie cały czas się zdarzają. Mogą one porządnie namieszać m.in. w kodzie źródłowym naszej strony. Aby odwrócić negatywne skutki takiego działania, konieczne jest nie tylko naprawienie strony i usunięcie wirusów, ale również przeprowadzenie audytu, który wskaże nam, co jeszcze należy poprawić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.